2009 m. gruodžio 10 d.

Stebėjimasis vergių gyvenimu

Kartą su Guillermo ir jo viešniomis iš tolimosios Rusijos keliavome per Madridą ir vėliau, aš, prisiminusi tą kelionę, ne vieną dieną zirziau, kad parodytų ir man vieną vietą, į kurią kaip tyčia manęs nesivedė su viešniom. Tačiau aš ne apie ją. Grįžtant ėjome pro Callao ir Gran Via gatve pasukome link Plaza de Cibellas ir ties Oratorio pasukome į Montera gatvę.
Ten ir buvo mano pirmas stebėjimasis. Jis susijęs su tuo, kad galiu žemai lenkti galvą Ispanijos policijai, kuri čia susideda iš daugybės padalinių, ir tikrai, kaip teko pačiai įsitikinti, dirba žmonėms, o ne dėl to, kad reikia dirbti (čia artimiausiu metu irgi gal reikėtų parašyti atskirai apie Ispanijos policiją, visgi vien vyrukai ko verti :D ), bet su viena problema (o gal tai ne problema? gal tik man vienai tai atrodo problema? [visko gali būti]) jie visgi nesusitvarko.
Grįžtu prie stebėjimosi. Taigi, į Calle de Montera tikrai traukia dauguma ne apsipirkti ir mane tenais nustebino gausybė merginų gana iššaukiančia išvaizda (gerai jau gerai, labai seksualiai apsirengę: mini sijonukai, aukštakulniai, ryškus makiažas ir t.t.) stoviniuojančių, kažko laukiančių, bežaidžiančių telefonais ir panašiai.
Iš pradžių man net neatėjo į galvą, kad čia kažkas negerai. Hmm, visiems pasitaiko draugų laukti, o pasimatymams/susimatymams/susitikimams vietą pasirinkti dažnai fantazijos netrūksta, ypač, jei bijai, kad gali savo laukiamo asmens ir nesurasti populiarioje susitikimų vietoje esančioje žmonių jūroje. Taigi, mes ėjome ta gatve, aš žiūrinėjau į vitrinas, pliurpėm apie būsimą mano butioko japonišką vakarienę su Katiušita (taip meiliai ją vadina Guillermo), aš ieškojau Aire Loco ir Lempickos... ir gal tik jau pasimačius Puerta del Sol aikštei man taip tarsi žaibo nutrenktai toptelėjo - tos merginos ten ne šiaip sau, nes jų ties mūsų buvimo vieta jau daugėjo ne aritmetine, bet geometrine progresija ir aš atsisukus Guillermo klausiu tarsi mažas vaikas: "Negi jos parsidavinėja???" Ir Guillermo juokdamasis iš to nustebusio, šoko ištikto mažo vaiko: "O ką tu manai jos dar čia veikia?". Juokėsi. Gerai, kad jam suskambo telefonas. Katiuša.
Man nebuvo juokinga, nes visai šalia buvo Civilinės Gvardijos pastatas, iš kurio ir į kurį maždaug kas 15-20 minučių pasikeisdami marširuoja/-davo Civilinės Gvardijos darbuotojai (nežinau, kaip juos gražiau reikėtų išversti į lietuvių kalbą, tai nėra visai policininkai, tebūnie bus civilinės tvarkos palaikytojai). Ir šalia tos merginos.
Ir kažkaip aš jau tuomet sunkiai galėjau patikėti, kad jie irgi tokie naivūs buvo/yra kaip aš, juo labiau, kad aš ėjau pirmą kartą ta gatve, o jie kasdieną pro tenai praeina.
Štai ir anądien skaitau apie Jungtinės Karalystės pareigūnų operaciją išlaisvinant lietuvę, kurią buvo bandoma parduoti į sekso vergiją Londone. Visi žino, visiems vieša paslaptis, kad kuriamas naujas haremas Londone - pradžiai olimpinio stadiono statybininkams, konstruktoriams ir kitokiems susijusiems asmenims, vėliau - atvyksiantiems turistams ir žaidėjams... iš sociologijos pusės pamąsčiau, kad jei jau tiriama, kaip Olimpinės žaidynės ir visokie kitokie čempionatai daro įtaką patriotizmui, ekonomikai, identitetui ir panašiai, gal reikėtų kad kas nros atliktų studiją, kaip tokie renginiai padidina prostitucijos mastą ir kokiais dydžiais padidinamas parduodamų ir įverginamų moterų skaičius. Manau, būtų visai įdomu.
Gal jeigu jau laikoma prostitucija draudžiama, paaiškėjus, kad ją itin skatina Olimpinės žaidynės ir visokie kitokie tokie renginiai, gal reikėtų uždrausti juos?
Bet grįžkime prie tų merginų Montera gatvėje ir kodėl jos mane nustebino. Kasdien, beveik kiekvieną dieną, bežiūrint žinias, tiek siestines (per pietus), tiek vakarines bent kelios minutės yra skiriamos prostitucijos problemai.
Ispanija - ultrakatalikiška šalis, bent jau tokia buvo. Dabar galima stebėti išlaisvėjimo žymes, tačiau vyresnė karta, ypač mačiusi Franko diktatūrą, dar vis išlikusi ir ji pagrinde daugiausia priešinasi "laisvėjimo" pokyčiams, taip pat ir gatves užplūstančioms prostitutėms, nes esmė kame - tai iki šiol nėra įteisinta, vadinasi, nelegalu ir panašiai, bet net ir efektyviausia policija (turiu omenyje visus jos sudedamuosius elementus, kaip ir Civilinę Gvardiją) yra bejėgė, o gal greičiau nori ar turi tokia būti. Kas ten žino.
Tikrai netikiu, kad tam reikia daug pastangų, tiksliau manau, kad vien nuo sankryžų Madrido centre nuėmus pareigūnus vienai valandai, tiksliau, jų kiekio pakaktų visas Madrido gatves "išvalyti". Kodėl sakau išvalyti. Nekvestionuosiu klausimo, ar prostitucija gerai ar blogai, kaip šiandien vienam draugui ir leptelėjau, "gerai jums, vyrams, moterys dar ne tokie gyvuliukai, kad jus į sekso vergiją pirktų", sakykim, čia vyrų garbės reikalas, bet man... man labai gaila tų merginų. Nemačiau nė vienos laimingos. Taip, gal jos turi geresnius batus, geresnį paltą, gražesnią suknelę... bet jos nelaimingos, kas akivaizdžiai matos.
Žinoma, man iškart kyla klausimas, kaip save gerbiantys vyrai gali pirkti nelaimingas moteris (visgi jas perka, įtariu, dėl malonumo), bet ilgiau pastebėjusi Calle de Montera, supratau, kad aš nesuprantu šio fenomeno, gal greičiau jis kažkaip su racionalaus individo teorija prasilenkia ir vien dėl to man yra labai keista. Sakykim, mane labiau šokiruoja, kad vyrai perka nelaimingas moteris, nes tuomet aš darau prielaidą, kad moterys iš tiesų vergauja ir priverstinai daro daugelį dalykų, nei kai matau laimingas moteris tai darančias, tuomet aš tiesiog nurašau visą istoriją prie (prisimenant Lomanienės svajonių kampelį) hedonistinio pasaulio pokyčių kampelio - jei moterims gerai, jos laimingos ir viskas čiki piki, kodėl aš turėčiau joms aiškinti, kaip gyventi. Liberalus požiūris, bet sakykime šiuo metu į kitą vaidmenį įsijausti nematau prasmės.
Bet yra atvirkščiai. Nors gal, sakyčiau, Lietuvoje, pavyzdžiui, Vilniaus stoties rajone, kad ir baisios jos, bet atrodo žymiai laimingesnės, t.y. bent sukuria tokį įspūdį, kas jau yra pakankama priežastis vyrams jas pirkti, tačiau čia ilgiau į jas pažiūrėjus (o tas ilgiau užtenka 30 sekundžių), darosi labai labai liūdna.
*** Misliju, kad gal nėra prasmės moralizuoti. Į žavingąją Kopenhagą, į kurią šiuo metu renkasi daugybė pasaulio lyderių ir įvairių atstovų iš 192 šalių aptarti klimato kaitos pokyčių, plaukia ir tos pačios vergės... nežinočiau to, jei nesiruoščiau Kūčių išvakarėse organizuojamai konferencijai apie klimato kaitą... skaitau Foreign Policy Review, Spiegel ir kitus, ir ką tu... tau juodai ant balto rašo šalia CO2 išmetimo mažinimo problemų ir visokių planų paskaičiavimų, kaip Kopenhaga pasitinka atvykstančiuosius pagausėjusiais "vergių" būriais...
ir prisiminus vasarą rodytą filmuką apie danę su kūdikėliu ant rankų, matyt, norisi verkti. Kaip galima norėti pokyčių, jei net aukščiausi sluoksniai nesugeba susitvarkyti su kūniškais geiduliais?
Tik kaip racionalios pakraipos individo galvoje sukasi dar ir kitas klausimas - kodėl tuomet apsimetinėjama, kad tai blogai ir tai reikėtų drausti ir tai laikoma nelegalu, ir draudžiama... sakyti, kad prostitucijos draudimas atsirado dėl aktyvios feminisčių veiklos irgi yra daugiau nei nesąmonė, bet visgi... nesuprantu, kam tuomet reikia fiktyvių įstatymų, kai jų vykdytojai akivaizdžiai užsidengia akis ir nemato realybės.

3 komentarai:

http://pillandia.blogspot.com rašė...

Nice site indeed! I arrived here just surfing. Best wishes from an Estonian living in Italy

Vytautas rašė...

na prostitucija visa laika buvo ir bus, ir tirkai sunku pasakyti kodel moterys tuom uzsiema, tikiu ,kad kai kurios tai daro nesavo noru, ir ne del pinigu, bet manau yra nemazai tokiu korioms tai yra tieisog eilinis darbas,profesija, ir gan prie sirdies :)

beje visai netycia kazkada buvau aptikes situos tavo parasinejimus :) ir galiu pasakyti, kad tikrai labai patiko, ir dabar teko nemazai pagooglinti kol vel juos suradau :)

Anonimiškas rašė...

http://markonzo.edu http://treadmills.viviti.com/ http://aviary.com/artists/Helzberg-Diamon doherty brusselitc http://labs.divx.com/node/15395 http://newassignment.net/user/helzberg_diamond http://aviary.com/artists/Air-Purifiers http://aviary.com/artists/Biofreeze centenary relatedness http://aviary.com/artists/infraredsauna http://aviary.com/artists/Prilosec-prilos treecycling balakrishnau